Телефон:
+38 044 390 06 05
Адреса:
04116, м. Київ, вул. Старо-Київська, буд. 10, офіс 110
Пунктом 7.12. розділу VII ПРРЕЕ визначено, що відновлення електроживлення електроустановок споживача, електроживлення яких було припинено з підстав, зазначених у пункті 7.5. цього ж розділу ПРРЕЕ, здійснюється оператором системи у порядку, визначеному Кодексом системи передачі та Кодексом систем розподілу, протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень, що підтверджується відповідним документом учасника ринку, на вимогу якого здійснювалося припинення електроживлення. Про усунення причин відключення ініціатор такого відключення повідомляє оператора системи в день отримання такої інформації.
Витрати оператора системи на здійснення робіт з припинення та відновлення електроживлення електроустановки споживача (повторне підключення електроустановки) покриваються за рахунок коштів ініціатора здійснення цих робіт, які відшкодовуються йому споживачем (крім випадків, визначених цим пунктом), якщо припинення постачання (розподілу або передачі) електричної енергії споживачу здійснювалося у встановленому цими Правилами порядку.
Оператор системи протягом одного робочого дня після виконання робіт з припинення або відновлення електроживлення електроустановок споживача повідомляє електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку про виконання таких робіт. Відновлення електроживлення електроустановки, яка була відключена за заявою її власника, здійснюється за заявою власника цієї електроустановки протягом 5 робочих днів після оплати власником цієї електроустановки оператору системи послуги з підключення (п.7.13. розділу VII ПРРЕЕ).
Відповідно до п. 7.5. розділу VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року за № 312 (далі – ПРРЕЕ), припинення постачання електричної енергії споживачу здійснюється електропостачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:
Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача перед Постачальником, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором та період, за який ця заборгованість виникла.
У разі усунення споживачем в установлений строк порушень, що завчасно (до дня відключення) підтверджується належним чином, постачання електричної енергії споживачу не припиняється.
Обмеження або припинення постачання електричної енергії захищеним споживачам здійснюється з дотриманням вимог порядку забезпечення постачання електричної енергії захищеним споживачам, затвердженого Кабінетом Міністрів України (п.7.14. розділу VII. ПРРЕЕ).
Відповідно до п.7.11. розділу VII ПРРЕЕ у разі прийняття електропостачальником рішення про припинення або обмеження постачання електричної енергії споживачу за заборгованість за спожиту електричну енергію, з яким укладений один договір за декількома об’єктами споживача, припинення або обмеження постачання електричної енергії такому споживачу може здійснюватися за усіма об’єктами споживача, які зазначені у договорі з електропостачальником.
Згідно п. 4.12. ПРРЕЕ, розрахунки між споживачем та електропостачальником здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем, протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем або в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
Відтак, в разі несплати споживачем рахунків за електричну енергію, передбачених договором, в терміни передбачені п. 4.12 ПРРЕЕ, – Постачальник формує такому споживачеві попередження про припинення постачання електричної енергії згідно вимог передбачених п. 7.5. розділу VII ПРРЕЕ.
Відповідно до п.11.5.12 розділу ХІ Кодексу систем розподілу, затвердженого від 14.03.2018 року за № 310, з наступними змінами і доповненнями (далі – КСР), електропостачальник має право звернутися до ОСР щодо припинення електроживлення Користувача (споживача електричної енергії), з яким електропостачальником укладено договір про постачання електричної енергії.
ОСР не має права вимагати від електропостачальника обґрунтування причини (підстави) припинення електроживлення, якщо вона відповідає випадкам, визначеним ПРРЕЕ. У випадках, не передбаченими ПРРЕЕ, ОСР має право відхилити звернення електропостачальника, про що повідомляє електропостачальника, протягом двох робочих днів з дати отримання звернення.
ОСР повинен припинити електроживлення споживача електричної енергії протягом 10 робочих днів з дати отримання звернення від Постачальника.
Припинення електроживлення споживача електричної енергії за зверненням електропостачальника не звільняє його від виконання зобов’язань перед ОСР за договором про надання послуг з електроживлення. ОСР повинен відновити електроживлення протягом 5 робочих днів з дати отримання звернення електропостачальника щодо відновлення електроживлення.
Інструкція по порядок подачі звернень, скарг, претензій.
Засоби комунікації для звернення зі споживачами та іншими учасниками ринку:
Поштова адреса: 04116, місто Київ, вулиця Старо-Київська, будинок 10, офіс 10.
Телефон для звернення споживачів: (044) – 390 – 06 – 05;
Електронна пошта для прийому електронних повідомлень від споживачів: info@enerjetyk.com.ua
Режим роботи будівель та приміщень кол-центру (центру обслуговування споживачів): Понеділок – П’ятниця з 9:00 до 18:00 вихідні субота та неділя.
Звернення, скарги та претензії споживачів стосовно якості постачання електричної енергії та повідомлення споживачів
про загрозу електробезпеки мають бути оформлені у письмовій формі і надані поштовим зв`язком на адресу ТОВ «ЕНЕРДЖЕТИК»
04116, м. Київ, вул. Старо-Київська, 10, офіс 110
або на електронну адресу: info@enerjetyk.com.ua
Також споживачі мають можливість надіслати свої звернення, скарги та претензії за допомогою мобільного додатку «Енергетика Онлайн».
Мобільний додаток можна завантажити з Google Play та App Store за назвою EnergyOnline.
Отримані звернення, скарги, претензії та повідомлення споживачів розглядаються у порядку та строки, встановлені Правилами користування електричною енергією і чинним законодавством України.
Всі Спори і розбіжності, які можуть виникнути щодо тлумачення і застосування Договору поставки електричної енергії або в зв’язку з ним, або інші суперечки, які можуть виникнути при взаємодії між Постачальником і Споживачем будуть вирішуватися шляхом переговорів і консультацій.
У випадку неможливості досягнення згоди Сторін в процесі переговорів і консультацій, Сторони мають право звернутися із заявою про вирішення спору до Регулятора у відповідності до статті 21 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» і / або передати спір до господарських судів України. Звернення до Регулятора або його територіального підрозділу не позбавляє Сторони права на вирішення спору в судовому порядку.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
У зв’язку з зростанням цін на енергоносії важливим питанням є підвищення енергоефективності для споживача. З іншого боку ваше споживання впливає на навколишнє середовище та відповідальне ставлення забезпечить здоров’я для ваших нащадків, тим паче що розумно споживати не зменшує комфорту вашого життя.
Перелік приладів з середнім рівнем споживання:
Рекомендації які дозволять використовувати електроенергію більш ефективно:
– побутові електроприлади поділяються за класом споживання А до G;
– клас «А ++» – найбільш ефективний;
– використовуючи побутову техніку класу «А» або «А+» Ви споживаєте на 30-50% менше порівняно з приладами класу «В».
– Енергоощадні лампи служать у 5-8 разів довше, ніж звичайні лампи та споживають в 10 разів менше при забезпеченні аналогічної освітленості;
– Датчики руху, які автоматично вмикають і вимикають освітлення при появі людини, зменшують споживання електричної енергії
– Точкові прилади освітлення в робочих зонах не освітлюють не потрібну вам площу;
– не встановлюйте холодильник біля газової плити або опалювальних приладів;
– пряме сонячне проміння підвищує споживання;
– для гарячої їжі не місце у холодильнику;
– дотримуйтесь оптимального температурного режиму в приміщенні ~20 градусів;
– періодично розморожуйте холодильник згідно з інструкцією експлуатації економія складе 10-15%;
– встановлюйте оптимальну температуру холодильній камері — чим нижча температура, тим більше електроенергії споживає прилад.
– при неповному завантаженні пральної чи посудомийної машини перевитрати електроенергії становитимуть 10-15 %.
– на третину заповнений мішок для збору пилу збільшує на 40% витрати електроенергії.
– посуд з рівним дном та діаметром, який дорівнює або трохи більший за конфорку електроплити— заощадить 5-10 % електроенергії;
– врахуйте, що конфорка електроплити після вимкнення певний час продовжує виділяти тепло.
– вимикайте світло, коли виходите з приміщення;
– електроприлади «в режимі сну» теж споживають електроенергію.
Сумарне енергоспоживання побутових електроприладів в режимі очікування може досягати 350-400 кВт*год на рік.
– вмикайте кондиціонер лише при закритих вікнах і дверях.
– кип’ятіть стільки води, скільки необхідно на даний момент;
– своєчасно видаляйте накип.
– вимикайте електричний бойлер, якщо ним не користуєтесь;
– бойлер в режимі очікування споживає електроенергію, автоматично вмикаючись для підігріву води;
– підтримуйте оптимальну температура гарячої води;
– використовуйте нічний тариф з 23:00 до 7:00год. для побутових потреб — Ваші витрати на оплату за спожиту в нічний час електроенергію зменшиться на 50%;
Оператор системи розподілу (далі – ОСР) надає послуги з розподілу електричної енергії користувачу БЕЗПЕРЕРВНО, крім випадків, передбачених договором про надання послуг з розподілу електричної енергії та Кодексом системи розподілу (далі – Кодекс).
ТАК ЗА ЯКИХ ОБСТАВИН ОСР МАЄ ПРАВО ПРИПИНИТИ НАДАННЯ ПОСЛУГ З РОЗПОДІЛУ?
Передбачені пунктом 11.5.2. глави 11.5. Кодексу виключні випадки припинення розподілу електричної енергії користувачу наведені нижче.
За заявою користувача. Таке припинення (тимчасове або остаточне) може бути спричинене у зв’язку із припиненням експлуатації електроустановки користувачем, продажем/передачею прав власності/користування на об’єкт користувача, або іншими тимчасовими причинами припинення електропостачання (виконання будівельних, аварійно-відновлювальних робіт тощо).
За зверненням електропостачальника. У випадку заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником або недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача, електропостачальник має право звернутися до ОСР (з яким електропостачальником укладено договір про постачання електричної енергії) із запитом щодо припинення/призупинення розподілу електричної енергії користувачу.
За ініціативою ОСР. Підставою для такої ініціативи можуть бути наступні обставини:
За ініціативою адміністратора комерційного обліку (на сьогодні – НЕК «Укренерго»). Підставою для такої ініціативи є невиконання обґрунтованих вимог щодо приведення засобів розрахункового обліку до вимог щодо технічного стану, передбачених Кодексом.
Через форс-мажорні обставини. До таких обставин відносяться аварійні перерви електропостачання, а також застосування графіків та протиаварійних систем зниження електроспоживання з метою запобігання порушенню режиму роботи ОЕС України та інші форс-мажорні обставини.
ВАЖЛИВО. У разі усунення користувачем у встановлений строк порушень, що завчасно (до дати припинення/обмеження розподілу електричної енергії, зазначеної у попередженні) належним чином підтверджується, електроустановки користувача НЕ ВІДКЛЮЧАЮТЬСЯ.
ТАКОЖ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВІДКЛЮЧЕННЯ КОРИСТУВАЧІВ (ПОБУТОВИХ СПОЖИВАЧІВ) ПЕРЕД ВИХІДНИМИ ТА СВЯТКОВИМИ ДНЯМИ!
У будь-якому іншому випадку, відповідно до пункту 11.5.21. глави 11.5. Кодексу та законодавства України, ОСР несе відповідальність перед користувачем за припинення/обмеження розподілу електричної енергії, спричиненого діями (бездіяльністю) ОСР, а також якщо таке припинення/обмеження розподілу було проведено без належного попередження користувача. Також ОСР зобов’язаний відшкодувати збитки, понесені користувачем внаслідок неправомірного припинення/обмеження розподілу електричної енергії (абзац другий пункту 11.5.21. глави 11.5. Кодексу).
Таким чином законодавство України чітко визначає виключний перелік випадків, коли ОСР має право припинити чи обмежити розподіл електроенергії споживачам, а також передбачає значні штрафи за порушення ОСР вимог законодавства, що регулює діяльність ринку електроенергії.
Розміри штрафів, які накладаються, зокрема органами Антимонопольного комітету України, НКРЕКП, можуть досягати десятків мільйонів гривень, і це є достатньо дієвим інструментом, що запобігає безпідставним припиненням електропостачання, іншим зловживанням зі сторони ОСР своїм монопольним становищем.
ТОВ «ЕНЕРДЖЕТИК» піклується про нашого Споживача! При виникненні запитань по наданій інформаціїя, будь ласка звертайтесь, будемо раді допомогти!
Наявність укладеного договору з оператором системи розподілу.
Відсутність заборгованості за активну електричну енергію перед оператором системи розподілу та попереднім постачальником.
Наявність засобів обліку електричної енергії, які відповідають вимогам Кодексу комерційного обліку електричної енергії.
Для визначення економічної доцільності переходу Вашого підприємства на адресну поставку до ТОВ «ЕНЕРДЖЕТИК»), просимо Вас заповнити “Опитувальний лист“, або надати нам дані про споживання електроенергії Вашим підприємством з погодинним періодом інтеграції (кВт ∙ год).